Alla inlägg under januari 2011

Av Alva Lanzinger - 29 januari 2011 14:44

  


Novis

  


Och lillan :)  

Av Alva Lanzinger - 29 januari 2011 14:32

hello!

Jag har inte så mkt att skriva om idag men jag ska skriva lite iallafall:)


idag var det ridlekis och ja det var segt!! men jag kunde inte leda så mkt idag:) tack naprapat för att du fixade min rygg och nacke lite allafall:D och för att jag slapp leda såmkt på ridlekis .


Aja nu är klockan 20 i 3 och Miri kommer om 20min så jag ska nog dusha och göra mig iordning nu .


så hej dåå:)  

Av Alva Lanzinger - 28 januari 2011 20:19

hej:) jag har inte skrivit på typ 1 vecka och jag har bara inte haft tid.


Men nu skriver jag... jag har inte haft så rolig vecka, jag har varit sjuk måndag, onsdag, torsdag och fredag.


Men nu mår jag mkt bättre och jag var hos en apprapart eller vad det nu heter, han hette stellan och var jätte bra:) det knäckte i hela ryggen och nacken .

men jag får ändå tävla på söndag x).


jag ska tävla lillan då:)  jag ska hoppa lc+5 och lb :D det kommer nog ut bilder och kanske ngn video  .


Det var allt jag hade att säga:) men komentera lite oxå  

Hej dåååå

Av Alva Lanzinger - 24 januari 2011 12:17

Först vill jag bara säga att ni är allt för dåliga på att komentera... inte kul.


Igår hade jag näst intill panik!, när jag var i stallet.

För jag skulle hinna rida 3 stycken hästar på typ 2,5 timmar och borsta dom och det då. + att jag skulle hinna plocka undan hinderna som var framme sen i lördags, tja jag hann med nöd och neppe.


 Vid kl 4 skulle vi nämnligen vara på öland hos familjen Ålund för ett möte inför div1 och eliten men vi hann dit vi var där vi kl 15.50 :).

När vi var där pratade vi om vilka som skulle vara med i vilket lag och lite annat .

Sen fikade vi och dom gör verkligen jätte goda muffins!!


Det var allt för denna gång då 

Av Alva Lanzinger - 22 januari 2011 17:58

Hej :).

idag hopptränade jag för malin då ju:)

Emmy och Fanny var oxå med, vi hoppade typ stutts och någon linje med först en volt sen rakt fram på en oxer.

Det gick AS BRA! Lillan var jätte fin (verkligen), hon hoppade allt och hon kunde korta galoppen oxå, jag är verkligen hel nöjd .

Jag tog tyvär inga bilder eller mamma tog inga bilder för att vara mer exakt...

 

Efter träningen red jag Nova<3 för första gången på typ, 3 veckor:D

Hon var jätte pigg hon lekte rodeo i hela ridhuset.

hahahah jag höll på att flyga av, inte lika kul dok .

 

Men jag ska snart lägga in bilder på alla 3 hästarna så ni får se hur dom ser ut.

men först måste jag lägga in dom i datan och sen lägga upp dom, hmm ja det kan nog ta ett tag .

 

hej dåå :) sålänge...

Av Alva Lanzinger - 21 januari 2011 22:51

En L:C+5 alltså 85cm


Här kommer Lb alltså 90cm

Och så omhoppningen somgick i 1m

Det var alla klippen :P (det är jag som rider).

Av Alva Lanzinger - 21 januari 2011 22:29

 Hej :), jag är ledsen för att jag inte har skrivit på typ 2 och en halv månad...

Men jag ska verkligen försöka sriva mer från och med nu .

Det är lite dumt för nu får vi inte skriva på våra bloggar i skolan längre, för nu ska vi göra någon film eller vad det nu va.


Aja, jag har inte gjort så mkt nu på sistånde...

2 av mina 3 hästar blev halta lite tråkigt:( men en är helt återställd och den andra är på bättringsvägen.  

 jag har mest varit i stallet och varit med Emmy:D.

Ja justet Miri sov hos mig några nätter på jullovet :) kulkul.


imorgon ska jag hoppträna Lilla Lillan, det ska bli kul (hoppas jag).

Fanny och Emmy ska oxå vara med :D. (bilder kommer nog att läggas ut) :)

Efter det ska jag rida Nova och kanske Tia oxå .


Presentation


Jag heter alva och är 14år.

Jag bor med min mamma, pappa, syster och bror, vi har en katt oxå som heter dilba:)

på fritiden rider jag mina tre hästar Tia, Nova och Lillan :D.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards