Alla inlägg under februari 2011

Av Alva Lanzinger - 28 februari 2011 20:18

Nu har jag kommit hem från en underbar kväll med ölansgänget!  

Vi spelade lasergame och jag var sämst  .

Nej allvarligt, jag var verkligen sämst:P. men det var kul iallafall.

det röda laget vann och jag var med i det gröna... hahah mamma sköt mig flest gånger av alla 30!  .

Tack för en underbar kväll iallafall :D.


jag hann inte göra så mycket när jag kom hem, jag åkte direkt till stallet och hade as bråttom.

var ganska segt i skolan idag, men det flöt på.


HEJ DÅÅ  


  


Av Alva Lanzinger - 26 februari 2011 21:42

Hej imorgon på tävlingen tänkte jag ha


1.Vita john whitaker ridbyxor.

2.blåa tretorn ridstövlar.

3.grå viktor hugo kavaj.

4.blå racesafe väst.

5.svart john whitaker ridhjälm


1.                                     2.           

                                                     
3.  


                          4.                 5.  

Av Alva Lanzinger - 26 februari 2011 21:32

hej nu har jag verkligen inte bloggat på länge :P.

jag har bara inte orkat  .


Imorgon e det tävling i tingsryd och jag ska hoppa lillan 2stycken LB.

det blir min första 'riktiga' regionala tävling med henne, det ska bli jätte kul, verkligen.

jag ska ha henne i div 1 istället för nova för nova har varit så konstig på sista tiden... asså mer konstig än hon redan är .


  

Lillan   som jag ska tävla imorgon


Av Alva Lanzinger - 15 februari 2011 21:04

Hej jag orkar bara inte blogga idag  .

jag är as trött och vet inte vad jag ska skriva om just nu:P

Kan inte NI ge mig några förslag?? .


jag kollade nyss på ponnyakuten på datan:) och innan dess var jag i stallet och tränade för Malin W och vi tömkörde bara nova :) det bra var att hon var fin ett tag, och det dåliga var att hon var halt (stel)  .


Aja men ge mig försla så är ni snälla :D...



Nova min älskling    

Av Alva Lanzinger - 14 februari 2011 21:05

Hej

Idag när jag red lillan red jag henne på pelham-bett och hon gick as bra, hon lyssnade på mig och allting! så himla skööönt:). hon är alltid så himla stark och sticker annars men inte idag :D isommras när jag red på det bettet så stack hon med det med:( men inte nu!  


Iskolan så mådde jag inte så bra jag hade ont i huvudet och på bussen hem mådde jag jätte illa .

Sen när jag var hemma kände jag på min panna och jag tror jag hade feber asså 

inte kul alls.


Det gick inte alls bra på tävlingen igår heller vi stoppade ut oss på 5te hindret:(

men hon kändes inte okej så vi strök LAn  .


Det var allt orkar inte skriva mer...

här är en bild på bettet jag red med, funkade grymt bra asså!  


   <33

Av Alva Lanzinger - 6 februari 2011 18:29

ja som ni kanske förstår har jag varit med emmy hela helgen, super kul!

Ifredags så sov hon hos mig vi typ skojade om att vi skulle sova över och sen blev det så:).

Sen så sov jag hos henne från lördag till söndag jaah idag då :).

vi hade jätte kul verkligen vi typ red och åt massa godis typ 2kg :P om inte mer...

sen kollade vi på tv och lite så.

Emmy du är verkligen BÄST!!


jag vill oxå säga att det är så härligt att man kan rida ute nu såå skönt. 


 

inte sommar än men det är ju på bättrings vägen:)





Av Alva Lanzinger - 1 februari 2011 13:59

Jag har ju inte bloggat på 3dagar nu men jag har en förklaring + att 3 dagar inte är så lång tid :).


Jo efter tävlingen så skulle jag rida nova, och hon var helt GALEN! hon bockade av mig och jag fick typ järnskakning :( inte kul, och vi åkte in till akuten då och vi fick vänta i 5 timmar från tio på kvällen till 3 på natten så jag var ganska trött.

men det värsta var att docktorn aldrig kom.


Det gick bra på tävlingen iallafall jag hade noll fel i båda klasserna:D.

Lillan var verkligen jättefin, jag kom 5:a i båda klasserna .

jag är super nöjd! .


det var allt för denna gången:)


  

Presentation


Jag heter alva och är 14år.

Jag bor med min mamma, pappa, syster och bror, vi har en katt oxå som heter dilba:)

på fritiden rider jag mina tre hästar Tia, Nova och Lillan :D.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards