Alla inlägg under november 2010

Av Alva Lanzinger - 29 november 2010 08:31

Heej :D.

 

I fredags var det skola och vi hade inte så roliga lektioner:(.

Men en sak som var helt ok, var DISA det har bara tjejerna i klassen.

Sen på kvälllen var det ridlekis segt om jag får säga mitt, det var så kallt! Snö ute och allt . Efter det sov jag hos emmy eller jaah vi red varsinn häst innan...

På lördagen var det upp vid kl;9 och ha ridlekis igen, lika kallt.

Men efter ridlekis stannade Fanny kvar en stund så vi red tsm alla tre, och turades om att rida våra tre hästar Amira (emmys) Lillan (min) och Monsun (fannys). sen var jag hos emmy till kanske kl 10 på kvällen. 

För då kom Mamma och Pappa hem från USA och dom hämtade mig .

 

På söndagen var det Otto träning och mamma tyckte att jag skulle ha Nova igen men jag ville inte ha henne för Otto gillade inte henne så jätte mkt .

Men jag fick ta Lillan sen efter att jag berättat att han inte gillar Nova och att det var samma sak för Malin (min tränare) när hon tränade för honom med Hugo, han slutar hjälpa en .

Men sen åkte vi dit med Lillan och det gick super bra!! Otto gillade henne och han hjälpte mig med det som hon inte ville göra.

Det var ett lyckat ridpass för Otto .

 

Jaah det var en lyckad helg .

 

Nu är det måndag och jag hoppas att veckan ska gå fort för på söndag fyller jag år :D och det är Otto träning .

 

Hej dååå:D.

OBS! jag lovar att försöka hinna blogga så ofta jag kan.:D 

 

 

Av Alva Lanzinger - 22 november 2010 21:45

Heej igen :D

 

Min stora syster åkte till USA i Januari detta året, och jag saknar henne jätte mkt så ni ska få se några bilder på henne   

 

  

Fin eller hur?

Denna tog jag när hon hade ansiktsmask :P:D

   

Och sista bilden tog vi för jätte länge sedan :D på Mig, Felix och Emilia    



                   Det var allt :D

Av Alva Lanzinger - 22 november 2010 08:26

 Heej :D

Idag ska jag skriva lite om tävlingen igår

Lillan var SUPER fin... Hon hoppade allt bara 2 stop på hela dagen :D

Och det var på oxern på framhoppningen, jag tog lite mycket i henne innan hoppet så hon stannade.

 

LC+5: Dubbel nolla :D alltså noll fel i grunden och omhoppningen.

Det räckte till en 5:te plats med rosett och plakett .

 

LB: Det var en A1:a om man hoppar grunden felfritt får man gå ut och sen får man gå in igen och hoppa omhoppningen när den är 10 cm högre.

 

Jag var nolla i grunden så jag hoppade omhoppningen och var felfri där med men tyyp alla var snabbare än jag så jag kom 9:a 2st utanför placering men jag är jätte nöjd, jag har inte hoppat 1m mer än 1 gång innan på Lillan     

 

Nu sitter jag och bloggar i skolan... ganska skönt för jag är trött sen igår hade feber tror jag men det blev bra när jag fick en huvudvärks tablett av Bodil (mikaelas mamma).

 

Det var allt! Hej dååå:D.

Av Alva Lanzinger - 20 november 2010 21:20

Heej :)



Idag var det ridlekis seeeegt! sen klippte Sofie och Marie Lillan :D.

Sen red jag och Emmy 2 st hästar var :P.

Nu ska jag och Emmy nog snart sova för det är tävling imorgon :D Ni får reda på resultaten imorgon  .


Det var nog allt så jag lägger in lite länkar över till andra bloggar :D.

www.emmylarsson.bloggplatsen.se

www.johannakling.blogg.se

www.mikaelaberglund.bloggplatsen.se

www.kkklarathoren.blogg.se
 Det var allt, hej svej :D' ses imorgon :P









Av Alva Lanzinger - 17 november 2010 15:17

Hahaha, jag glömde ju berätta om helgen :D (a).

Jag tävlade i Vetlanda med Nova och Lillan, DIV 2 finalen.

Okej lördagen kom vi dit och då skulle jag hoppa 1 LB med båda.

Nova hade jag ett riv på 2:an hon kändes jätte spänd:(

Lillan hade jag ett stop på 3:an men är nöjd med båda två   

Södagen hoppade jag en LC med båda där hade jag ett ned slag i omhoppningen på Nova. Och dubbel nolla med Lillan  .

Så jag tog Lillan i laget, där var jag, Miri och Ella nollor och kom till omhoppning  

vi slutade på 12 fel tror jag men vi kom 4 totalt. vilket betyder 4:de BÄST i småland!!    vi vann ett jätte snyggt länd täcke som var grönt :P:D

Hej svej lever pastej! :)

Av Alva Lanzinger - 17 november 2010 14:58

 Heeej   Det var ju ett tag sen sist...

Jag tänkte berätta lite kort om veckan som varit   

Imåndags var jag sjuk   inte kul alls, men jag hade mest ont i mitt lilla huvud.

I tisdags var jag frisk igen, så jag var i skolan, efter skolan åkte emmy med mig hem. Det var lite stressigt eftersom mamma och pappa skulle till USA.

Och jag fick inte följa med    men men jag fick sova hos Emmy istället :D.

Sen var det hoppträning på kvällen, jag hade Nova. Hon var jätte fin i slutet av lektionen iallafall . Det var så skönt för det var bara jag och Emmy då (emmy hade cassie). Och idag  på morgonen åkte jag och Emmy med mellan och lågstadiebussen   lite pinsamt...

Sen åkte vi den vanliga bussen till skolan.

Sen har jag bara varit i skolan hela dagen sen ska vi sluta om tyyp 15 min   

 När jag kommer hem ska jag vänta på min käraste mormor :D, sen rida eller tvärt om.

Det var allt för denna gången   

OBS! jag ska försöka hinna skriva lite oftare    

Presentation


Jag heter alva och är 14år.

Jag bor med min mamma, pappa, syster och bror, vi har en katt oxå som heter dilba:)

på fritiden rider jag mina tre hästar Tia, Nova och Lillan :D.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards